Školstvo v inej tónine... tiež negatívnej.

Autor: Patrik Ölvecký | 17.9.2012 o 15:39 | Karma článku: 5,19 | Prečítané:  439x

Lekári, sestry, učitelia... A do toho celá politika. Takto sa to dookola opakuje, televízie a ostatné médiá majú zábavu: obšťastňovať svojich divákov kopou informácií o tom, čo môže byť, avšak zrejme nikdy nebude!  

Ak sa to všetko zdá už otrepané, nie je to tak. Všade možno vidieť hlavne učiteľov. Jasné, ich problémy sú evidentné a snáď každý zdravý človek, vynímajúc politikov, ich v ich počinoch podporuje. No pýta sa niekto niečo žiakov? Takmer nie...

Výčitky žiakov a študentov sa dajú vcelku odhadnúť. Mnohým z nich sa nepozdáva zariadenie tried, nemoderné priestory a značný vplyv minulého režimu nielen na výzore školy, ale aj na niektorých postupoch. Opäť „jasné", toto všetko je známe, no čo tak trochu okomentovať to, čo za školské ploty nevyjde a preto o tom vie len niekoľko zainteresovaných a nepatrná časť nezainteresovaných. A síce, ŠKOLSKÁ REFORMA.

Pri spojení „školská reforma" prídu mnohým na um viaceré zmeny vo vzdelávaní, nová koncepcia vzdelávania či pozmenené učebné postupy a počty hodín. Všetko sa to začalo v školskom roku 2009/2010. Vtedy nastúpili prví reformovaní žiaci do škôl a začali robiť niečo iné, než tí predtým. Stredoškoláci pocítili túto zmenu viac, ako si mohol kto myslieť. Len tak pre istotu, toto bude hlavne o stredoškolákoch!

Predstavte si situáciu: žiak osemročného gymnázia, úporne sa snažiaci dosiahnuť vrchol svojho štúdia, šťastne dorazí do posledného ročníka, do oktávy. Povie si: „A už len rok a som na výške!" Na jednej strane nádherná predstava, veď kto by nechcel byť opäť o krok bližšie k životu, na ktorý celý ten čas čaká? Ale potom sa zarazí. Prijímacie pohovory na vysokú školu, maturita... „Napokon, také ľahké to až nebude," povie si. A potom si pomyslí, s uvoľneným pocitom, že to predsa zvládol takmer každý, tak prečo nie práve on?

ALE POZOR! Doteraz to šlo ako po masle... Teda až na tých pár hrozných testov, skúšaní a dní bez akéhokoľvek voľného času... krátkych nocí... fyzika, matematika takmer každý deň... až na to, že naši „štvorroční spolužiaci" mali od začiatku absolútne inú koncepciu, ako my! Áno, i keď s malými trampotami, skĺbiť sa to doteraz dalo. Ale čo teraz? Teraz, keď oktaváni a štvrtáci majú spoločné voliteľné predmety? Oktaváni 2 hodiny do týždňa, štvrtáci 5!

Je celkom možné, že takýto problém nerieši každá škola na Slovensku, no je isté, že kvalita výučby v našich školách takýmto počinom, respektíve počinmi, riadne klesá. Pre doplnenie stačí spomenúť maturitu z anglického jazyka na úrovni B2, ktorá už minulý školský rok začala mnohým poriadne liezť na nervy, pričom nereformovaných oktavánov bez nadmernej prípravy vyjde takýto zásah dosť „draho".

Jedna otázka znie: Na čo bolo toto všetko dobré? Nepochybne, reforma školstva bola v tomto štáte potrebná veľmi dlho. Druhá otázka znie: Prečo to muselo byť opäť bez rozmýšľania? Nebolo by jednoduchšie skĺbiť obe formy štúdií (ak by sme chceli pripustiť, že tu sú aj osemročné gymnáziá)? Pretože hoci v tomto roku oslavujeme posledný ročník prvých reformovaných žiakov, no zároveň prvý ročník trápiacich sa oktavánov, ktorí sú po prvýkrát znevýhodnení... a to dosť!

Na záver už len jedno. Toto nie je o peniazoch. Štrajkujúci učitelia, lekári, zdravotné sestry... Úprimne, ide im HLAVNE o peniaze. No tento háklivý problém je o niečom inom. O neférovosti, ktorá nebude vyriešená dovtedy, pokiaľ niekto nepovie stop. Ibaže to sa na našom území zrejme nikdy nestane... Alebo sa pridáme aj my?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?