Minulý rok rozbiehala vianočnú kampaň v televíziách istá banka, ktorá prvá vpustila lákajúce tóny Vianoc do našich televízorov. Poväčšine hneď za ňou napreduje jeden mobilný operátor a za ním ten druhý. Tento rok to bolo len o trochu inak.
Je skutočne zaujímavé sledovať, ako sa počas niekoľkých rokov mení štýl jednotlivých reklám. Jeden rok nám obaja operátori prinesú vlastné hity a piesne, v druhý zasa vtipné scénky a chytľavé zábery z vianočných trhov a námestí presvetlených vianočnými svetielkami a okorenenými nádhernou atmosférou. Ako keď jeden z operátorov doniesol na trh pred niekoľkými rokmi sériu reklám so zábavnými piesňami, spievanými ľuďmi na zasnežených uliciach. Druhý operátor zasa pravidelne prináša reklamy s účinkovaním známych osobností ako Maroš Kramár, či tohtoročný Milan Lasica. Jeho reklamy bývajú o čosi viac „vianočnejšie", pretože sa zameriava oveľa viac na vykreslenie tej pravej vianočnej atmosféry, o to väčšmi, ak do toho dodá vábivú melódiu.
Avšak minulý rok sa u obidvoch najväčších operátoroch niesol v znamení toho, čo sa mnohým uložilo do pamäte a toho, čo si mnohí, často aj nevedome, dokázali „pohmkávať". Jeden nám predstavil sériu akýchsi postavičiek, roznášajúcich vianočné priania a pozdravy, druhý naopak obraz vianočného koncertu v jednom zo slovenských miest, na ktorom vystupovali malí speváčikovia a deti. A aj tieto spoty sa nakoniec viedli v štýle známych hercov, tentoraz Lukáša Latináka a Roberta Jakaba.
Tohtoročné reklamy majú taktiež svoj ráz. Či už vo využití hudobnej skupiny alebo záberov, ktoré nám zaiste pripomenú, že najkrajšie sviatky roka sú už pred dverami a ktoré určite nesklamú. Čoskoro dostanú práve tieto reklamy ďalšie pokračovania, prípadne sa môžeme tešiť na ďalšie. Veď náš tretí mobilný operátor stál do minulých Vianoc so svojimi vianočnými kampaňami na scéne o niečo menej výraznejšie, no rovnako zaujímavo, a možno nás stihne ešte milo prekvapiť...
Ja totiž hovorievam, že reklamy sú jednou z najzaujímavejších vecí, ktoré v médiách môžeme zazrieť... A ktoré nás môžu pomerne silno ovplyvniť. A či sa to niekomu páči alebo nie, i tieto vianočné sú jedným z prostriedkov, ako navodiť v celkom znudenom a vystresovanom divákovi dáky pocit, že tie pokojné sviatky sa predsa len vracajú.